نرخ تورم انگلیس به 3.5 درصد رسید
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز موسسه آمار انگلیس افزود افزایش قیمت مواد غذایی انرژی و پوشاک مهمترین و بیشترین نقش را در افزایش نرخ تورم این کشور داشته است .

بر اساس این گزارش افزایش نرخ تورم بانک مرکزی انگلیس را با چالشها و دردسر های جدیدی روبرو کرده است . بانک مرکزی و دولت انگلیس امیدوار بودند تا با کاهش نرخ تورم زمینه لازم برای کاهش نرخ بهره بانکی فراهم شود .

بر این اساس کارشناسان اقتصادی بر این باورند که افزایش فشارهای تورمی می تواند اقتصاد به شدت بی ثبات و شکننده انگلیس را طی ماههای آینده با مشکلات جدیدی روبرو کند.

بر این اساس موسسه آمار انگلیس اعلام کرد نرخ تورم این کشور طی ماه مارس به بیش از 3.5 درصد رسیده است . این رقم در ماه فوریه نیز به 3.4 درصد رسیده بود . نرخ تورم انگلیس در سپتامبر 2011 میلادی به اوج خود یعنی 5.2 درصد رسیده بود .

این گزارش افزود بانک مرکزی انگلیس برای اجرای سیاستهای پولی انبساطی بیشتر باید افزایش فشارهای تورمی را مد نظر قرار دهد . اقتصاد انگلیس در سه ماه پایانی سال گذشته با کاهش رشد و رونق روبرو شده است و مخالفین دولت انگلیس بر این باورند که رکود اقتصادی به شدت این کشور را در سال 2012 تهدید خواهد کرد .

بر این اساس افزایش قیمت مواد غذایی و پوشاک بیشترین تاثیر را در رشد نرخ تورم داشته است به طوری که قیمت مواد غذایی در انگلیس نسبت به مدت مشابه سال قبل 4.6 درصد افزایش داشته است . این بالاترین رشد قیمت مواد غذایی در انگلیس از اکتبر 2011 به شمار می رود .





:: برچسب‌ها: ایتالیا , جشن تولد ,
:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: